A la sessió zero hem presentat l'activitat i hem tingut ocasió de conèixer en quin punt es troben els centres de la xarxa i quines expectatives tenen en relació a la formació.
Els dos centres d'interès de les escoles han estat la programació en l'entorn Scratch i el seu potencial pedagògic combinat amb el material de robòtica LEGO WeDo i els seus components electrònics.
Hem organitzat el taller en 3 sessions de treball de gran grup i l'acompanyament als centres en el disseny i creació d'activitats d'aula
- Primera sessió: Introducció a la programació amb Scratch
- Segona sessió: Programació amb Scratch
- Tercera sessió: Anàlisi i disseny de prpjectes
Primera sessió - Introducció a la programació amb Scratch
Hem dedicat la primera sessió a la programació amb Scratch, treballant en 3 línies:- Adquirir coneixements bàsics de programació amb Scratch.
- Presentar les bases metodològiques de la programació amb Scratch
- Valorar el potencial d’aquest entorn per treballar les competències a l’aula
Les Scratch Card són un bon recurs per realitzar activitats senzilles i ben guiades amb Scratch... i bon punt de partida per dinamitzar les primeres propostes guiades.
Atendre la diversitat a l'aula
També hem valorat de quina manera podem atendre la diversitat a l'aula i donar resposta als diferents estils i ritmes d'aprenentatge de l'alumnat. En aquest sentit, la possibilitat de crear petits videotutorials pot ser un bon recurs d'aula.Segona sessió - Programació amb Scratch
Analitzem un projecte: El laberint (versió d'Artur Coll)
Algunes notes sobre l'Scratch
Tercera sessió: Anàlisi i disseny de projectes
Hem dedicat una part de la sessió a analitzar a fons una selecció de projectes d'Scratch. Per una banda, hem fet una anàlisi des de la visió de l'usuari. Per una altra, posant l'accent a com està fet cascun dels projectes i quines possibles modificacions i millores s'hi podien fer.
És important analitzar amb detall les propostes de codi que han creat altres usuari, fer-ne modificacions per adaptar-les al nostres projectes i revisar-les i proposar possibles millores. Per una mateixa situació podem trobar diverses solucions i cal valorar-les i triar la més interessant per allò que volem fer.
A la part final de la sessió ens plantegem analitzar i completar un projecte i fer-ne modificacions per tal de fer-ne un altre a partir de la idea inicial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada