Pages

30 d’abril, 2014

Jornada de robòtica educativa a l'educació secundària

L’escola d’educació especial Rel i els instituts Pau Claris, Sant Andreu, Príncep de Viana i Anna Gironella de Mundet van presentar ahir a la tarda les seves experiències de robòtica educativa en una sessió organitzada per l’equip TAC del Consorci d’Educació, dins del cicle de sessions d’experiències TAC innovadores.

  
L'objectiu principal de la jornada era oferir un espai per compartir i potenciar el diàleg entre docents i intercanviar experiències desenvolupades a l'aula, amb una visió interdisciplinària dels entorns de programació i de la robòtica educativa a l'educació secundària, no oblidant els aspectes competencials que es poden treballar aplicant els principis computacionals als continguts curriculars, per tal de facilitar la seva comprensió i l'aprenentatge significatiu.

Alumnat de l'INS Príncep de Viana compartint els seus projectes de control domòtic amb Picaxe
Les cinc experiències que es van presentar també són representatives de de les múltiples possibilitats que ofereix l’ús de la robòtica a secundària a nivell educatiu. Des del projecte d’un hort controlat per ordinador de l’escola d’educació especial Rel o el treball interdisciplinari i competencial que ha realitzat l’Institut Pau Claris, passant per l’experiència dels estudiants del cicle formatiu de grau superior de Telecomunicacions de l’Institut Anna Gironella de Mundet en la competició del Vex Robotics.

Primeres experiències amb OLLO Bug a l'INS Sant Andreu

En resum, hem gaudit d'una jornada on l'intercanvi, el contrast i la formació entre iguals ha estat clau per compartir les bones experiències d'aula que s'estan desenvolupant a molts centres i per valorar el potencial educatiu dels materials i recursos de la robòtica educativa i la tecnologia de control a les aules de secundària.