twitterfacebooklinkedinemail

Pages

20 de març, 2014

El moviment “Maker” a les aules

L'equip organitzador de la Jornada JEDAI 2014 em va proposar fer una xerrada sobre iniciatives de maquinari lliure, impressió en 3D i robòtica... Vaig acceptar encantat!

Us deixo el guió de la meva presentació, una sèrie de diapositives per anar comentant una mostra dels projectes de centres educatius de la ciutat on la filosofia maker està ben present.



L'amic Carles Caño, coordinador i mestre de cerimònies de la jornada, em va fer una entrada de luxe... (gràcies per les teves amables paraules)

En Carles Caño, presentant la xerrada

La xerrada va anar molt bé. La gent va mostrar molt interès a conèixer els projectes educatius desenvolupats per altres centres i va reflexionar sobre com es podria incorporar la participació, la col.laboració i els projectes compartits a les aules.






Parlant de col.laboració, vaig demanar al Carlos Muñoz, un exalumne que em va patir com a tutor 3 cursos, que m'ajudés a la presentació fent una demo de com dissenyar objectes amb SketchUp... per després imprimir-los en 3D... El Carlos, es va lluir... quan vol és un puto crack.

En Carlos Múñoz dissenyant una cadira per la sala d'alumnes


Els alumnes presents a la sala van tenir ocasió de dir la seva... fins i tot un, el Raul Guerrero, va fer una petita crònica de la jornada que ha penjat al seu blog... Tot seguit copio i enganxo unes línies...
... nos habló del “Movimiento Maker en las aulas” y nos concienció de la importancia de que los alumnos también aportemos ideas a la hora de realizar proyectos y que no todas las enseñanzas vienen de los libros, presentaciones, profesores etc… si no que los propios alumnos podemos ser didácticos y enseñar a los compañeros. Nos hizo una demostración de proyectos emprendidos por alumnos y apoyados por los docentes. 


La veritat és que vam passar una molt bona estona, obrint línies de conversa i de debat que de ben segur faran que algú mogui fitxa.

Moltíssimes gràcies per convidar-me a la JEDAI 14!!! Gràcies Carles!