Pages

18 de març, 2009

Serveis educatius

El paper dels serveis educatius... i les 6 preguntes que han obert la caixa dels trons...

Serveis educatius
  • són necessaris o no els serveis educatius?
  • per fer què?
  • quina relació han de tenir amb els centres i amb els equips directius?
  • el centre ha de conèixer els costos d'aquests serveis?
  • quina participació ha de tenir l'equip directiu en fixar la plantilla, seleccionar els professionals i l'avaluació dels serveis educatius?
  • es pot avançar en l'avaluació dels serveis educatius?

3 comentaris:

Boris ha dit...

En l’àmbit del sector educatiu, el servei educatiu general col•laborarà en les funcions següents:

a) Anàlisi de necessitats pedagògiques dels centres de la seva zona, concreció de propostes d'intervenció, impuls de bones pràctiques i experiències dinamitzant el treball en xarxa dels centres i impulsant projectes cooperatius.
b) Participació en les comissions d’escolarització, en la definició dels processos d’acollida i escolarització de l’alumnat i formulació de propostes per a la planificació de la resposta educativa a la zona.
c) Col•laboració en el treball en xarxa amb institucions i entitats sociocomunitàries de la zona per detectar necessitats, establir criteris d’actuació comuns i coordinats, posar en marxa plans i projectes d'intervenció, conèixer i difondre recursos, programes i serveis, i avaluar la tasca conjunta.
d) Col•laboració en els plans educatius d’entorn i amb serveis i programes implicats en l’atenció a la població infantil i juvenil.
e) Promoció del coneixement de l'entorn i l'aprofitament didàctic dels seus recursos.
f) Col•laboració amb la inspecció educativa en la planificació i optimització dels recursos educatius del territori, aportant informació i el coneixement tècnic que es té del sector.
g) Altres funcions relacionades amb la dinamització i el treball de sector que es determinin per part del Departament d'Educació.

Això pel que fa al sector educatiu. També té tasques relacionades amb la formació permanent del professorat i d'atenció a l’alumnat i a les famílies. Però no voldria abusar de l'espai del comentari...

Cordialment,

Boris

Anònim ha dit...

Estàs segur, Boris???

Jordi Calvet ha dit...

I tant que s'ha obert la caixa dels trons!
Però obrir-la vol dir fer-se preguntes, significa plantejar-se per a què serveixen els serveis educatius (se), tenir la "visió" dels se (en el sentit de saber on van), significa preguntar als centres educatius i al seu professorat que volen, en que poden ajudar-los.
Per tant: vocació de servei, i interacció amb els centres.
Si trona, vol dir que retruny, que tremola, que es sacseja alguna cosa i per tant hi ha la possibilitat que es mogui. Si es mou, que sigui per millorar!
Xavi, crec que amb visió de servei, pots contribuir a millorar els serveis educatius.

Jordi Calvet