twitterfacebooklinkedinemail

Pages

18 de març, 2014

Jornada de robòtica educativa a infantil i primària

La jornada de presentació recursos i experiències d'aula per treballar la robòtica educativa a infantil i primària als centres educatius ha tingut lloc al Centre de Recursos de Sants-Montjuïc. D'entrada cal dir que ha estat un gran èxit, pel nivell de les experiències presentades, per l'assistència de docents, pel suport dels CRPs de Barcelona i per la col·laboració de ro-botica.
Moltíssimes gràcies a tots i a totes!

L'objectiu principal de la jornada era oferir un espai per compartir i potenciar el diàleg entre docents i intercanviar experiències desenvolupades a l'aula, amb una visió interdisciplinària dels entorns de programació i de la robòtica escolar a infantil i primària, no oblidant els aspectes competencials que es poden treballar aplicant els principis computacionals als continguts curriculars, per tal de facilitar la seva comprensió i l'aprenentatge significatiu.


Presentació de la jornada

En la jornada de robòtica sis escoles de la ciutat han presentat, davant d’una vuitantena de persones, la seva experiència a l‘aula amb els recursos de robòtica educativa i l'acompanyament i assessorament que l‘equip TAC del Consorci d’Educació ha posat a la disposició dels centres educatius de Barcelona.


A través de presentacions simultànies en dos espais diferents, les escoles Sant Martí, Els Llorers, Baró de Viver, Carles I, Brusi i Dolors Monserdà-Santapau han mostrat les possibilitats que ofereix la robòtica educativa com a eina de suport a l‘aula que pot ser utilitzada des de totes àrees del currículum per assolir competències bàsiques.

Des de la programació bàsica que ofereix el Bee-bot, passant per les possibilitats de construcció i programació d’OLLO fins a un clàssic com LEGO, cadascun dels centres ha experimentat amb les possibilitats del material de robòtica a partir dels seus interessos i necessitats.

Alguns centres, com l‘Escola Els Llorers i l’Escola Sant Martí, l’han aplicat en un àmbit concret com la lingüística o els racons. D'altres, com l‘Escola Baró de Viver, hi han experimentat des de tots els àmbits curriculars (anglès, música, llengua, educació física, projectes...) i es plantegen convertir la robòtica en l’activitat transversal del seu projecte educatiu.

Escola Els Llorers

Escola Baró de Viver

Entre d’altres avantatges de l’ús dels material i recursos de robòtica a l’aula, totes les escoles han coincidit en destacar la motivació que provoca l’ús d’aquest tipus de material en l‘alumnat i la facilitat per a treballar-hi sense cap coneixement previ en aquest àmbit.

També s’ha destacat el suport que el llenguatge de programació facilita a l’estructura lingüística, el seu foment del treball en equip i el treball que permet fer amb l’alumnat a nivell de competències lingüístiques i digitals i de lògica matemàtica.

En resum, hem gaudit d'una jornada on l'intercanvi, el contrast i la formació entre iguals ha estat clau per compartir les bones experiències d'aula que s'estan desenvolupant a molts centres i per valor el potencial educatiu dels materials i recursos de robòtica educativa.

Seguim!!!


1 comentari:

PILAR ha dit...

L'escola pública Carme Auguet de Girona, treballa la robòtica a nivell transversal i per intercicles des del curs 2012-13.
podeu veure diferents activitats a la seva web:
http://www.escolacarmeauguet.cat/category/construccio-i-robotica/

per a qualsevol aclariment podeu escriure a
ceipcarmeauguet@xtec.cat